.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آغاز دومین کنفرانس ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی در مازندران

 دومین کنفرانس ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی GIS در صنعت برق با حضور مسئولان و کارشناسان ازمناطق مختلف کشور در شهرستان بابلسر آغاز شد.

به گزارش  شمال نیوز، حسین افضلی رئیس دومین کنفرانس ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی GIS در این همایش از انتخاب مازندران به عنوان دبیرخانه دائمی در برگزاری کنفرانس GIS و درج کنفرانس در تقویم کنفرانس های ملی خبر داد.

وی اظهار داشت: امیدواریم با استقبال خوبی که در این دوره کنفرانس انجام شد شاهد برگزاری آن به صورت بین المللی باشیم.

وی ادامه داد: صنعت برق مازندران و گلستان در گذر  111ساله صنعت برق ایران و تاریخ 85ساله برق در مازندران و گلستان به جایگاه رفیعی نائل آمده است.

وی عنوان کرد: کسب رتبه های اول و دوم در سال های متوالی اخذ تندیس ستاره طلائی، اخذ تندیس عقاب طلائی از جمله دستاورد های صنعت برق مازندارن و گلستان در سال های اخیر است.

رئیس دومین کنفرانس ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی GIS ادامه داد: امیدواریم در روند پر شتاب رشد فناوری ها در سایر زمینه های مهندسی برق شاهد ورود طیف گستردهای از نسل های جدید فناوری در صنعت برق مازندران و گلستان باشیم.

مدیر عامل شرکت برق مازندارن و گلستان به بحران اخیر برق در غرب مازندان اشاره و اضافه کرد: با توجه به حجم سنگین برف با همکاری صمیمانه بخش خصوصی در یک بازه زمانی کوتاه توانستیم نسبت به رفع معایب خطوط توزیع و فوق توزیع و برق دار کردن شبکه اقدام کنیم.

وی یادآور شد: در این دوره همایش 375مقاله به دبیرخانه ارائه شد که نسبت به دره قبل 4برابر بوده است.

ربیع فلاح استادار مازندران نیز در این همایش گفت: صنعت برق کشور از جایگاه ویژه ای در فرآیند تحولی برخوردار است.

وی افزود: میزان خاموشی های برق در شهر ها و عدم دسترسی روستاییان به روشنایی برق از مشکلات سال های قبل بوده که با توسعه امکانات در نیروگاهها و افزایش توان آن ها این مشکلات رفع شده است.

استاندار مازندران بر لزوم استفاده از فناوری های نوین مانند زمین گرمایی، انرژی هسته ای و غیره تأکید کرد و گفت: بهره گیری از این فناوری ها در توسعه صنعت برق تأثیرگذار بوده است.

وی بهره وری پائین را از معضلات نیروگاه ها برشمرد و گفت: اساس و سیاست دولت تدبیر و امید توسعه نیروگاه های بخش خصوصی است.

فلاح بهره گیری علمی و بهره گیری از اطلاعات GIS را ضروری دانست و گفت: تاکنون متناسب با زیرساختها از این اطلاعات بهره گیری نشده است.

وی به روز شدن اطلاعات و جمع اوری دقیق آن را مهم ترین هدف برشمرد و گفت: تلاش محققان برای تحقق این هدف باید بیشتر شود.

به گزارش مهر، منوچهر جعفری رئیس کمیته اجرائی کنفرانس با اشاره به ارسال 375 مقاله به همایش گفت: 35مقاله برای ارائه و 60مقاله به صورت پوستری انتخاب شدند وی افزود علامه بر آن با برپائی نمایشگاه و ایجاد 70غرفه بستری مهیا شد تا صاحبان حِرف آخرین دستاورد های خود را در زمینه GIS ارائه کنند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.066 seconds.